Tady je moje tajemství. Je jednoduché. Správně vidíme jedině srdcem: to nejdůležitější je očím neviditelné. (Malý princ).

Zdravé jídlo

19. května 2020 v 11:25 | ep |  Jídlo, recepty

Proč jíst brokolici?

Obsahuje velké množství vitamínů (C, D, E, B) a dále železo, draslík, selen, vápník, hořčík, karoten, riboflavin a kyselinu listovou, vlákniny. Brokolice zlepšuje imunitní systém a v neposlední řadě se doporučuje i těm, kteří chtějí zhubnout, protože obsahuje 90% vody a málo sacharidů.
Když připravujeme brokolici a chceme uchovat co nejvíce vitamínů - nejlepší je syrová nebo vařená v páře. Pokud ji vaříme ve vodě, stačí 3 minuty.

Brokolicový salát

Salát je rychlý a jednoduchý. Pokud brokolici vaříme ve vodě 3 min., odstavíme, opláchneme studenou vodou. Slaninu jemně pokrájíme, osmažíme, necháme vychladnout. Připravíme si zálivku na salát: smícháme olivový olej, trochu octa (dala jsem balsamico), hořčici, sůl, pepř. Nakrájíme si mladou cibulku a smícháme všechno s brokolicí dohromady.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama